پلی استیشن 5 قوی‌تر از آن چیزی است که انتظارش را دارید

cheshmebazar
28 مرداد, 1398
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
3542204 ps5

۲ برابر قوی‌تر از ایکس باکس وان ایکس

پیش از این می‌دانستیم که پلی استیشن 5 از حافظه SSD بهره خواهد برد و حال اطلاعات هیجان انگیز جدیدی منتشر شده که خبر از حضور پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری AMD Radeon Navi با ۸ هسته پردازشی در این کنسول می‌دهد.

پیش از این هم AMD اشاراتی به سخت‌افزاری که درکنسول بعدی سونی استفاده خواهد کرد کرده بود اما این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا تصویر کامل‌تری از قدرت سخت‌افزاری کنسول بعد سونی داشته باشیم.

طبق اطلاعاتی که از سمت یکی از اینسایدرهای سونی منتشر شده، APU (واحد پردازشی یکپارچه که شامل CPU و GPU می‌شود) پلی استیشن 5 از جدیدترین نمونه Gen 2 استفاده خواهد کرد که احتمالا فرکانسی ۲ گیگاهرتزی خواهد داشت؛ اتفاقی که توان این کنسول را به میزان ۹.۲ ترافلاپس خواهد رساند.

 

AMD Sony PS5 Feature

 

از این موضوع می‌توان نتیجه‌ گرفت که پلی استیشن 5 بیشتر از ۲ برابر ایکس باکس‌ وان ایکس پردازنده گرافیکی قوی‌تری خواهد داشت و عملکردی مشابه کارت گرافیک قدرتمند RTX2080 ارائه خواهد داد.

البته هنوز به هیچ عنوان نمی‌توان گزارش بالا را تایید کرد اما شایعات قبلی هم نشان می‌دهند که سونی قصد دارد تا جایی که از لحاظ اقتصادی ممکن است پلی استیشن 5 را با سخت‌افزاری قدرتمند و به‌روز عرضه کند. در همین راستا مدتی پیش شایعه دیگری در سطح اینترنت پخش شده بود که به معرفی پلی استیشن بعدی در تاریخ ۲۳ بهمن اشاره می‌کرد.

وب سایت معتبر و سوئدی MediaMarkt کنسول بازی PS5 را با قیمت 950 یورو، یعنی چیزی در حدود 1050 دلار در بخش فروش قرار داده است. در صورتی که این قیمت گذاری درست باشد، کنسول پلی استیشن 5 در بازار ایران با دلار فعلی، سود دلالان کثیف و ده ها مورد دیگر، با چیزی در حدود 12.5 میلیون الی 15 میلیون تومان به فروش خواهد رسید. البته این در بهترین حالت و به دور از حباب های اولیه برآورد می شود.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.